Verhuizen en thuiswerken: hoe richt je je nieuwe woonruimte in?

Verhuizen en thuiswerken: hoe richt je je nieuwe woonruimte in?

Ook voor de thuiswerker is verhuizen een uitdagende klus. Je moet immers niet alleen nadenken over hoe te verhuizen en de inrichting van je nieuwe huis. Je wil liefst ook zo lang mogelijk operationeel blijven voor jouw baas of opdrachtgever in je huidige woning en op je nieuwe stek ook zo snel mogelijk weer productief aan de gang. Hoe doe je dat en hoe richt je die nieuwe ruimtes in?

 

Verhuizen en thuiswerken: hoe richt je je nieuwe woonruimte in?

 

Tijd is geld

 

Het is zo’n bekende uitspraak: tijd is geld. Er wordt mee bedoeld dat tijd waardevol is. Geduld is een schone zaak, maar soms is snel handelen echt het beste. Een verhuizing moet je goed voorbereiden, maar moet liefst ook zo snel mogelijk worden uitgevoerd, zeker als je regelmatig vanuit huis werkt. Want niet iedereen kan het zich veroorloven om buiten de vakanties om ook nog eens extra en lang verlof te nemen. En de zzp’ers onder ons laten ook liever niet hun opdrachtgevers al te lang wachten. Let wel: dit is geen oproep om enorme haast te maken. Stressen is voor niemand goed. Je gebruikt je tijd ook zinnig om ruim voor de verhuizing na te denken, af te wegen en beslissingen te nemen: hoe moet mijn toekomstige woonkamer eruit gaan zien? Hoe richt ik hem in, welke kleuren gebruik ik en welke accenten breng ik aan? Dat geldt natuurlijk net zo goed voor andere ruimtes. Kies je voor eenheid of wordt elke kamer een ruimte met zijn eigen sfeer?

 

Bereikbaar blijven in je huidige huis

 

Dus ruim voor de verhuizing heb je nagedacht over hoe je die nieuwe living gaat inrichten. Misschien heb je ook al nieuwe spullen besteld. En de slaapkamer is ook een belangrijke ruimte: je wil immers liefst vanaf het begin in je eigen (of een nieuw) bed slapen. Verhuizen kost energie en dus heb je je juist dan je nachtrust hard nodig. Je verhuizing uit handen geven aan een erkende verhuizer als Oomen bespaart jou uiteraard tijd en energie: je weet zeker dat het goed en vakkundig gebeurt en jij kan je op andere dingen richten. Denk er daarom zeker ook over na wat je wil met je werkkamer. Maak die ruimte in ieder geval niet als eerste leeg, want dan ben je meteen lichtelijk onthand.

 

Aan de slag in je nieuwe woning

 

Stel je voor dat wij straks voor komen rijden, op de parkeerplaats voor jouw nieuwe huis. Wat zal je blij zijn als de bank op zijn plek in de woonkamer staat en je weer tv kan kijken. Jouw bed wordt door ons vlotjes naar boven gebracht en in elkaar gezet. Nog even opmaken en je kan weer heerlijk slapen. Maar spreek goed met ons af dat je jouw werkkamer ook graag snel in gebruik neemt. Dat kan je uiteraard ook goed zelf voorbereiden. Het heeft niet de hoogste prioriteit, maar een kleine werkkamer verven of behangen is zo gebeurd. Bureau of werktafel erin, computer uitpakken en je kan weer verder met thuiswerken, alsof er niets aan de hand was.

 

Ik ben Frans, 62 jaar oud en woon in Hilversum. Ik werk al 8 jaar met veel plezier bij Oomen Verhuizers in de rol van Chief Financial Officer (CFO). In deze functie houd ik me bezig met diverse aspecten van personeelszaken, finance, risk en kwaliteit. Daarnaast vind ik het leuk om mijn expertise op het gebied van Verhuizen met jullie te delen in mijn blogs.

Gerelateerde berichten